About

Wat is IV Marketing ?

Dat 100% Ilse

Ilse

Ik ben een strategische denker die niet stil kan zitten, een ervaren ‘full-stack’ marketeer aan bureauzijde en binnen de mediawereld. Mijn passie in mijn werk ligt bij online marketing, social media, merken en bloggen. Ik ben een creatieve duizendpoot en werk graag op een informele, maar wel met ‘hands-on’ aanpak op kwalitatief niveau. Ik ben een nuchtere Brabantse, een aanpakker met een gezond gevoel voor humor. Ook wel positivo genoemd. Persoonlijk hou ik heel erg van mode, styling, trends volgen en lekker eten en drinken en ik hou van goede muziek met stevige gitaren.

Mijn ambitie begon al vroeg met een dosis creativiteit en een grote interesse voor trends, (mode)merken en… marketing. Wat drijft mensen? Hoe maak je een merk sterk? De relatie tussen mensen en merken boeit me: CRM is een veelzijdig speelveld en niet meer weg te denken in deze interactieve wereld, waarin men op zoek is naar zichzelf en input en output zoekt om zichzelf te vormen. Een nieuwe wereld waarin bedrijven kwetsbaarder, persoonlijker en echter worden, op een positieve manier.

Als marketeer ligt mijn passie bij het vormgeven van de strategie die de relatie met de consument versterkt, waardoor een bedrijf kan groeien. Het merk moet sterk gebouwd worden, de visie helder zijn. Pas dan kun je een goede strategie formuleren en aan de slag.
Dan volgt de uitvoering van verschillende projecten: waar beginnen we? Met de nadruk op online présence, social media, en contentmarketing werk ik graag vanuit een cross-mediaal gedachte.  Out-of-the-box én met beide benen op de grond. Ik plan graag lange termijn, voer uit op korte termijn. Teamwork voorop: ik krijg er energie van als mensen gemotiveerd meewerken in het web, betrokken en geïnspireerd raken.

Zo’n 15 jaar ervaring op het gebied van marketing & communicatie, aan bureauzijde, en de laatste 12 jaar binnen een uitgeverij heeft me gevormd tot die allround marketeer. Met verschillende magazines, doelgroepen en budgetten. Met titels als Hart voor Dieren, Duiken, Glamour, Quest, Wetenschap in Beeld en Historia. In een sterk evoluerend medialandschap, wat nog steeds op z’n kop staat.

Bij Vipmedia leerde ik merken bouwen, (her)positioneren, activeren en groeien. Want magazines maak je vanuit een behoefte die er is, voor mensen, met liefde en passie. En inmiddels draait het al lang niet alleen meer om het product, maar om content marketing en alles wat daarbij komt kijken. Een complete strategie met inbound denken en outbound acties, waarbij alles draait om verbindingen maken, van toegevoegde waarde zijn voor je klanten. En daar ligt de basisgedachte voor IV Marketing!

Het is geweldig om te zien hoeveel je elke dag nog steeds bij leert als je jezelf verdiept in nieuwe cases, nieuwe ervaring, nieuwe klanten. En om eindelijk al je kennis breder toe te passen dan ooit. Dat is een nieuwe passie: ondernemen nieuwe stijl -samen met andere specialisten, flexibel, wervelend, vol energie en nieuwe uitdagingen.

Lees hier over mijn persoonlijke mijlpaal om mijn eigen bedrijf te starten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *